Zase tie predsavzatia?

Ľudia dnes neúspešne striedajú jeden sľub za druhým. Ako zhodiť zopár kíl, lepšie sa stravovať, začať sa hýbať, zlepšiť si zdravie alebo zmierniť svoj hektický spôsob života. Čo je najhoršie, tieto sľuby  sa predsa len ťažko dodržiavajú, keď sa spytujeme len sami sebe. Zamysleli ste sa niekedy, čo také by vám pomohlo? Najdôležitejšie je začať pomaly a neprestávať. Zopár tipov sa určite hodí aj vám.

chůze

Plánujte dopredu
Nie je predsavzatie ako predsavzatie. Je dobré sľub, ktorý chcete splniť zapísať do kalendára alebo pracovného diára. Takto budete mať väčšiu zodpovednosť za splnenie úlohy, pretože sa stane režimom vo vašom dni, nie iba prázdnym záväzkom.

vitamíny

Zapojte sa s druhými
Nestačí, ak sa budete sami inšpirovať. Najlepšie je, ak sa viacero ľudí spojí za svoj cieľ. Takto to bude nielen zábava, ale budete mať pri sebe sociálnu skupinu, ktorá bojuje s tým istým, čo vy. Zdieľaný problém sa tak zmenší o polovicu. Nespoliehajte sa však len na začiatočníkov. Tí to často bezdôvodne vzdajú. Ak to myslíte vážne, na škodu nie je návšteva výživového poradcu či cvičenie s trénerom. Alebo si stačí ísť zabehať s kamarátom, ktorý vás už večnosť volal, aby ste išli s ním.

So športom opatrne
Ak sa povie zdravý životný štýl, väčšina si automaticky predstaví cvičenie v posilňovni s činkami. Na začiatok by ste však tento nápad mali vypustiť z hlavy. Ide o to, aby ste si stanovili dosiahnuteľné ciele. Najlepšie je začať športovať vonku, hoci len dlhšími prechádzkami. Týmto sa hneď tak ľahko neodradíte a začnete si všímať krásu pohybu. Postupne začnite cvičiť s vlastnou váhou a neskôr, s návykom na cvičenie, si môžete vybrať niečo náročnejšie, čo vás aj baví.

svalovec

Nediétujte
Čo sa týka stravy, jediné na čo by ste mali ísť zhurta je vynechanie sladkostí a nezdravých jedál z vášho jedálnička. Ak si chcete upraviť zdravie, snažte sa za deň zjesť tri porcie ovocia a čo najviac zeleniny. Donekonečna opakovaný pitný režim je základ, rovnako ako dni, kedy si doprajete niečo nezdravé. Samozrejme iba občas, aby vás to nezlákalo na staré chodníčky.

Zase tie predsavzatia?
4.2 (83.75%)16